debat uthm



Debat Integriti – USUL

salam sejahtera kepada semua warga debat bahasa melayu uthm.. sukacita dimaklumkan bahawa usul debat integriti adalah seperti berikut;

Bil

USUL

1

Harga barang tanggungjawab peniaga

2

Wawasan 2020 sukar dicapai

3

Isu rasuah: NGO lepas tangan

4

Mengatasi jenayah kolar putih: kita tidak bersatu

5

PIN: Kita masih kabur

6

Rasuah di Malaysia di tahap membimbangkan

7

Ahli politik telus dalam menangani isu rasuah

8

Sektor swasta : keuntungan mengatasi integriti

9

Politik Malaysia tidak telus

10

Politik wang masih relevan

11

Demokrasi di Malaysia semakin subur

12

Integriti: Penyelesaian kepada krisis ekonomi

13

Sistem pengurusan di Malaysia sudah cekap

14

Politik wang: beri salah tak beri kalah

15

Kurikulum pengajian tinggi berjaya melahirkan modal insan berintegriti

16

Youtube menjejaskan integriti

17

Undang-undang mekanisme terbaik memerangi rasuah

18

Pendidikan integriti lebih berkesan di sekolah

19

Malaysia perlukan indeks rasuahnya sendiri

20

Budaya “blogging” membentuk budaya tidak berintegriti

21

Siaran langsung penuh sidang parlimen perlu

22

TEKAD 2008 hanya tinggal kenangan

23

Insentif yang lebih menjanjikan penjawat awam yang lebih progressif

24

Amalan tadbir urus korporat menjamin kecemerlangan ekonomi

25

Warga tua di malaysia terabai

26

Kerenah birokrasi punca amalan salah guna kuasa

27

Pengurusan tatatertib yang lemah mengakibatkan kemerosotan integritipenyampaian khidmat awam

28

Piagam pelanggan adalah mitos atau realiti

29

ISO menjamin kualiti perkhidmatan

30

Etika perniagaan bermula dengan pengguna yang bijak

31

Negara maju, remaja berintegriti

32

Peranan masyarakat boleh menyelesaikan jenayah rasuah

33

Rasuah di malaysia: sejauh mana kejayaannya

34

Sistem pendidikan negara menyemai perpaduan kaum

35

Program penerapan modal insan telah berjaya

36

Peguam di malaysia amalkan integriti

37

Politik stabil kerana integriti

38

Sistem penghakiman kita sudah telus

39

Penyelesaian rasuah terletak di tangan masyarakat

selamat maju jaya..


Trackbacks & Pingbacks

Komen-komen

  1. * uthm says:

    Salam semua.. saya agak berasa ralat kerana tidak dapat menyertai gelanggang integriti pada tahun ini.. walhan pun begitu.. saya sedia berkhidmat untuk sebarang pertolongan yang diperlukan.. Insyaallah selagi kuderat diizinkan oleh Ilahi.. Moga kejayaan bersama kalian.. Insyaallah..

    azlan_ahmad

    | Balas Dikirim 7 years, 7 months ago
  2. * SewangiSalju says:

    salam….intgriti dah menjelma ..test masih perlu dilalui….tidak!!!!!

    | Balas Dikirim 7 years, 7 months ago
    • * uthm says:

      utamakan test (akademik). Jangan yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.

      | Balas Dikirim 7 years, 7 months ago
  3. * SewangiSalju says:

    salam…terima kasih azlan….
    hu3…semoga fomca kta berjaya…

    | Balas Dikirim 7 years, 7 months ago
  4. * sombong says:

    LAtIhaN tOloNg Datang k….
    sebab KalO nak meNang Kena Buat LatiHan…
    berMuhasabah SikiT COS kite semua XberApe BaguS pon PerTandingAn cos Kurang LatiHan…
    Ada BeberApa perkaRa kena Diperbaiki dalam team:
    1. BerAni …
    2. ReFlect…
    3. SoPaN..
    dan bagi yg rasa dah bagus giLer tu…toloNG la..anda Kan Dah bolEh pikir..jgn Ego Sgt..belom ada pencapaian LagI tu…Jgn Nak BanGga2..
    -PENDEBAT KECIK HATI-

    | Balas Dikirim 7 years, 7 months ago
    • * uthm says:

      Jangan emosional…kita akan mengadakan bengkel debat dlm masa yg terdekat ini..faktor ujian menjadikan pendebat belom dpt memberi komitmen..Walaubagaimanapun,terima kasih kepada anda…
      Moga2 para pendebat2 dpt memberikan kerjasama…
      Latihan utk diri anda,ok.

      | Balas Dikirim 7 years, 7 months ago
  5. * Aerill says:

    da start ke debat integriti nie????x de makluman pun…tak tahu pula pasal [pertandingan nie…mungkin x dde informasi kot…..x dpt nak join….huhu…
    pe pon..gud luck to all debaters…..

    | Balas Dikirim 7 years, 7 months ago
    • * uthm says:

      Boleh Aerill bgtahu universiti or institusi mana?
      Nak wat check-up dgn pihak universiti.

      | Balas Dikirim 7 years, 7 months ago
  6. * uthm says:

    salam semua, team masih perlu diperbaiki. dan kami berusaha keras untuk itu. kepada pendebat kecik hati, maaf kalau ada terasa hati. tak pernah pun merasa diri ini bagus.. pencapaian mesti dan sentiasa akan ditingkatkan

    | Balas Dikirim 7 years, 7 months ago
  7. * PatinSangkar says:

    tahniah kepada semua yang akn mewakili INTEGRITI.
    tapi, usaha kita bukan tertumpu disini sahaja.
    ni la medium utk kt improvekn dri kte.
    smg usaha kita kali ini membuahkann hasil.
    setidak-tidaknya kita dapat pertingkatkan diri.
    berusaha semua.
    gambatte kundasai.

    | Balas Dikirim 7 years, 7 months ago


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: